Alat za prilagodljivost

  • Veći tekst
  • Font za disleksiju
  • Podebljanje teksta
  • Crno-bijelo
  • Visoki kontrast
  • Kursor
  • Resetuj
  • Pristupačnost

Kultura

11.01.2022
996

RISTELIĆ DANAS OD 17.15 – O ISKUSTVIMA SA FAKULTETA, POSLU PRODUCENTA, REŽISERA, POSTPRODUKCIJI

Gošća današnje emisije “Katareo” od 17 sati i 15 minuta biće Jelena Ristelić, studentkinja pozorišne produkcije na Fakultetu dramskih umjetnosti na Cetinju. U nastavku dio razgovora koji smo zabilježili.

 

Šta je to produkcija, koje su njene primjene i koliko se ona razlikuje od režije?

U pozorištu produkcija podrazumijeva širok spektar aktivnosti: od planiranja, pripreme, realizacije i prikazivanja osnovne pozorišne djelatnosti, a to je pozorišna predstava, pa preko pripreme i realizacije ukupnog pozorišnog repertoara i drugih pozorišnih projekata, a to su npr. gostovanja, festivalski nastupi, međunarodne saradnje i slično. Pozorišna režija je dosta mlada djelatnost i reditelj je jedan od ključnih uloga u procesu nastajanja pozorišne predstave. Reditelj je za oči publike skriven, nevidljiv. Nalazi se iza pozorišnih kulisa ali rezultat njegovog rada je u stvari sve ono što mi kao publika vidimo na sceni. Reditelj je taj koji stvara predstavu u kreativnom smislu, on je neko ko oživljava dramski tekst i daje mu život koje živi na pozorišnoj sceni. To nije ni malo lak posao, često zna da bude iscrpan, nikad nije neinspirativan, ali uvijek nudi širok dijapazon rješenja, ideja, šansi i mogućnosti da se nešto stvori.

Na kojoj si godini studija? Kakva iskustva nosiš sa fakulteta? Poznato je da umjetnički fakulteti, akademije uključuju studente u više projekata tokom studija. Koliko je, u stvari, svo to iskustvo koje stičete na fakultetu neophodno za kasniji rad?

Na trećoj sam godini studija na Fakultetu dramskih umjetnosti na Cetinju, na smjeru pozorišne produkcije. Prije toga sam završila i studije pozorišne režije u Beogradu i iskustvo studiranja i rada i angažmana u pozorištima u Beogradu su zaista nezamjenjiva. Ta iskustva su ključna u formiranju naše profesionalne ličnosti i od toga zavisi naš dalji profesionalni rad.

Jer umjetnici uče radeći, stvarajući, kreirajući, radeći sa drugima i za nas je taj rad i te kako važan.  Mnogo je važniji od teorije koja je npr. za neke druge profesije ključna.

Živimo u vremenu lijepih ambalaža i veoma je važno biti kreativan ako želite da se vaš proizvod istakne među hiljadama drugih. Kreativnost je važna, ali isto tako i motivacija je ključna. Koliko je potrebno kreativnosti za posao producenta?

Smatram da je vrlo bitno da producent ima kreativnu crtu ličnosti jer prvenstveno on stvara umjetnost i u njenoj je službi. Tokom studija čitava naša klasa je u svim pozorišnim projektima bila uključena. Mi smo producirali pozorišne komade, režirali, igrali u njima, bili smo zaduženi za kostime, zvuk, muziku, apsolutne sve. To mi je vrlo značajno i važno iskustvo i zahvaljujući tome sebe smatram sposobnom i kompetentnom da danas dalje stvaram i pravim velike i važne projekte.

 

Ristelić je dugo godina dio produkcijskog tima Kotorskog festivala pozorišta za djecu.

Opširniji razgovor sa Jelenom Ristelić danas od 17.15 na gradskim talasima.

Podijeli na: