Kultura
PREDSTAVA LICE VEČERAS U KOTORU
Pozorišna predstava „Lice“ rađena u produkciji Centra za kulturu Berane, po tekstu Aleksandra Galina, a u režiji Zorana Rakočevića biće odigrana danas od 20 sati na Velikoj sceni Kulturnog centra “Nikola Đurković” Kotor.
Igraju: Danilo Lončarević, Vanja Jovićević, Đorđije Tatić i Maša Labudović.
Scenografiju i kostimografiju potpisuje Ivanka Vana Pelević.
Producentkinja predstave je Jelena Šoškić.
Prodaja ulaznica po cijeni od 5 eura biće u prodaji od 10 do 12 i od 18 do 20 sati.
Naslov LICE sugeriše na problem jednog od likova koji je morao da promijeni identitet kako bi sačuvao goli život. U pitanju je krupan kriminalac, ali ga Galin portretiše kao “dobrog” čovjeka, koji se “samo uzgred” bavio sumnjivim poslovima, ali je imao uredan lijep život, ženu koju voli i sl. Nasuprot njega je estetski hirurg, doktorica koja mu je promijenila lični opis, ali i ona je u sumnjivim transakcijama, prenošenjem para u inostranstvo, kupovini nekretnina na Kipru i u Crnoj Gori. I njen identitet je poljuljan, kao i sopstvo njenog supruga, propalog psihologa koji je izgubljen, nesnađen u ovom cijelom sistemu koji, sam po sebi, gubi identitet. Supruga bivšeg kriminalca sada je nesrećna, izgubila je ljubav svog života – dakle svi likovi su u tranziciji od srećnog prema vještačkom, koje pokušava da simulira normalan i pristojan život.
Gubljenje identiteta tema je, svakako, u širem planu, ali uži fenomen koji nas naziva odnosi se na pojavu nestanka ličnog opisa čovjeka pred opskurnim naletom brzog sumnjivog kriminalno stečenog novca koji se uvukao u sve pore društva i koji narušava brak kao najmanju porodičnu zajednicu. Njihovi životi su “nafilovani”, imaju glazuru imućstva, sreće i ispunjenosti, ali zapravo nedostaje im suština ličnosti. U momentima društvene krize, generalizacije preovladavaju nadindividualizmom, a ova tranzicija koju je Galin osjetio u ruskom, a mi je jednako učitavamo u crnogorskom društvu, neo-liberalni kapital koji usisava individualca i stvara bezidejne bezizražajne prototipove u društvu, nepovratan je proces. Njegovoj ženi ne preostaje ništa drugo nego da se i ona sama operiše i tako promijenjena postane dio vještačkog tkiva. Drugi par, doktorica i njen muž zavisnik, ne dožive takvu vrstu renesanse, jer njegov “stari kov” nije spreman na pokoravanje novcu. On je jednostavno retrogradan, propao je i govori samo istinu.
Tema komada je, dakle, gubljenje čovjekovog identiteta pred nemilosrdnim naletom sumnjivog kapitala, navodi se u saopštenju JU Kulturni centar “Nikola Đurković” Kotor.