Alat za prilagodljivost

  • Veći tekst
  • Font za disleksiju
  • Podebljanje teksta
  • Crno-bijelo
  • Visoki kontrast
  • Kursor
  • Resetuj
  • Pristupačnost

Kultura

15.10.2022
919

OTVORENA IZLOŽBA CIJANOTIPIJA POVODOM 451.GODIŠNJICE LEPANTSKE BITKE



JU Pomorski muzej Crne Gore Kotor, u saradnji sa Centrom za kulturu grada Krka, upriličio je sinoć izložbu cijanotipija “Plavo- Krv Cyanotypen”, autora Jörga Heiecka, u Galeriji Pomorskog muzeja, povodom obilježavanja 451. godišnjice Lepantske bitke.

Direktor Pomorskog muzeja Andro Radulović podsjetio je da je  Lepantska bitka jedan od najvažnijih događaja u istoriji pomorstva gradova mediteranskog prostora koja se odigrala 1571. godine.

“Pobjeda hrišćanskih snaga pridruženih oko Svete lige nad osmanskom vojskom u ovoj bici zaustavila je dalje napredovanje Osmanlija ka Zapadnoj Evropi i značila privremenu prevlast hrišćanskih snaga nad Mediteranom. U ovom značajnom događaju učestvovala su naša dva grada Krk i Kotor sa galijama Cristo Ressussitato i Sv.Tripun. U okviru programa obilježavanja zajedničkog datuma ove godine Centar za kulturu grada Krka se predstavlja sa jednom interesantnom i neobičnom izložbom koja  predstavlja pogled na Krk kroz neku drugu vizuru, mističnu i apstrahovanu. Možda bude i inspiracija nekome da i naše pejzaže predstavi na ovakav ili sličan način”, rekao je Radulović.

Izložbu je otvorila direktorica Centra za kulturu grada Krka, Maja Parentić.

,,Kultura prelazi sve granice. Saradnja je bila bilateralna, a sada je trilaterlana, jer je autor, doktor fizike Jörg Heieck, koji u okviru kulturne saradnje koju Krk ima sa gradom Rokenhausenom, 2019. godine sedam dana boravio na našem ostrvu. Spoj Lepantske bitke i ove izložbe u prvi mah nije vidljiv, međutim, radi se o specifičnom pejzažu koji je na Sjevernom Jadranu poznat kao mjesečev teren. Kameni, grubi istočni dio ostrva je prvi dio koji su mogle vidjeti galije kada su plovile prema Krku. Autor izložbe je u naučnim istraživanjima pokušao razumjeti i spoznati svijet oko sebe, razlažući ga na algoritme, pa tako slične istraživačke procese pretače u fotografiju. Upotreba cianotipije kao tehnike u izradi fotografija je u ovom slučaju sredstvo za prikaz apstrakcije”- pojasnila je Parentić.

Prisutnima se obratio i autor izložbe Jörg Heieck rekavši da ovo nije prvi put da boravi Kotoru i Crnoj Gori.

“Prije tri godine kratko sam boravio u Kotoru. Bio sam fasciniran ambijentom i znao sam da ću se ponovo vratiti. Tehnika kojom se bavim u izradi fotografija je cijanotipija, a predstavlja jednostavan hemijski proces koji pomaže umjetnicima da se predstave na apstraktan način. To je fotografski proces, poznat još od 1842. godine. Razlikuje se od ostalih fotografskih procesa po tome što pri razvijanju fotografija ne koristimo srebro, niti aparat za povećavanje, a konačni proizvod je plava fotografija koju proizvode sunčevi zraci ili UV svjetlost”, pojasnio je Heieck.

Program je vodila Dolores Fabian.

Zainteresovani/e izložbu mogu pogledati do 28.oktobra ove godine.

Podsjetimo, hronologija projekata međunarodne kulturne saradnje koju zajednički realizuju Centar za kulturu Grada Krka i Pomorski muzej Crne Gore u Kotoru, započinje još 2011.
godine, kada gradovi Krk i Kotor, postaju središta izložbenih i muzejskih programa, koji na najbolji mogući način promovišu i prezentuju njihovo bogato istorijsko, pomorsko i kulturno nasljeđe.
Tako su u gradu Krku dosad bile predstavljene izložbe ''Pomorstvo Boke Kotorske u vrijeme venecijanske uprave'' (2011.), ''Ex-voto – zavjetni darovi bokeljskih pomoraca'' (2013.), ''Blago iz bokeljskih baula'' (2015.), ''Bokeljska mornarica na fotografijama od 1860. do 2016. godine'' (2017.), ''Od Kotora do Krka: Ivan Volarić Piturić'' (2019.) i ''Lav sv. Marka – simbol Serenissime, predstavljen u umjetnosti grada Kotora'' (2021.), a u Kotoru ''Komunicirajmo baštinu'' (2012.), ''Krk – otok vila'' (2014.), ''Otok jedne ljubavi'' (2016.), ''Od Krka do Kotora: Ivan Volarić Piturić'' (2018.) i ''Terce jadranskih brodica'' (2021.)

Izložbu “Plavo-Krk Cyanotypen” prati bogat i savremeno dizajnirani katalog. Koncipiran je tako da omogućava učešće u međunarodnim projektima, budući da sadrži trojezičnu recenziju (hrvatski, njemački, engleski) čija je autorka istoričarka umjetnosti Bruna Kocijan.


Tekst i foto: Tamara Vuković
 

Podijeli na: