Kultura
MEDITATIVNA MUZIKA VENECIJANSKE RENESANSE ZA SOLO LAUTU ISTAKNUTI LAUTISTA PAUL KIEFFER GOSTUJE NA TOLLITE PORTAS FESTIVALU
Danas, 19. oktobra, u Katedrali Sv. Tripuna u Kotoru, sa početkom u 19 časova, u okviru festivala Tollite portas održaće se koncert pod nazivom Et in Terra Pax. Kao što sam naziv koncerta kaže, publiku očekuje meditativna muzika. Međunarodno priznati lautista Paul Kieffer izvodiće muziku venecijanske renesanse. Ulaz na koncert je slobodan.
Lauta je bila najpopularniji instrument Evrope 16. vijeka, a povezivala se sa kraljevskim i božanskim kontekstima. Zanimljivo je da postoji više sačuvane muzike za lautu nego za solo klavir.
Program koncerta sastoji se isključivo od muzike za lautu sačuvane u ranim venecijanskim izvorima tabulatura iz 16. vijeka. Muzika za lautu može se podijeliti u tri široke kategorije, od kojih su sve uključene u program koncerta: apstraktna djela slobodnog oblika (npr. preludij, ricercar, fantazija, toccata, fuga), plesovi (pavana, saltarello, piva, gagliarda, calata, spignardo i dr.) i aranžmani pjesama (obično izvorno komponovanih za vokalni ansambl, bilo sakralni ili svjetovni, a zatim aranžirani, odnosno intabulirani za solo lautu).
Paul Kieffer (rođen 1990.) jedan je od vodećih svirača svoje generacije na drevnim žičanim trzalačkim instrumentima. Kieffer je srpskog i američkog porijekla, a već više od decenije živi u Evropi. Održao je više od 1000 koncerata širom svijeta, uključujući turneje po većini zemalja Evrope, kao i Sjeverne Amerike, Turske i Rusije. Prvi put je nastupio pred poznatim lautistom Paulom O’Detteom u dobi od 14 godina, a s 24 godine stekao je diplomu s počastima na poznatoj akademiji “Schola Cantorum Basiliensis” u Baselu, Švajcarska. Njegov solo album napuljske muzike za lautu iz 16. vijeka u izdanju Arcana/Outhere s oduševljenjem je prihvaćen od strane najuglednijih stručnjaka i svirača u tom području. Trenutno radi kao istraživač na Sveučilištu u Beču u sklopu projekta “ELAUTE”, koji ima za cilj katalogizirati i prepisati sve kompozicije za lautu sa njemačkog govornog područja. Kao solista, uglavnom se fokusirao na italijansku, francusku i englesku muziku za lautu, a kao kamerni muzičar pratio je renomirane umjetnike u intimnim formacijama poput Dame Emme Kirkby, Andreasa Scholla i Andrewa Lawrence-Kinga. Također je nastupao u brojnim baroknim operama na poznatim pozornicama (Teatro Real de Madrid, Paris Cite de la Musique, Berliner Philharmonie Grosser Saal, Boljšoj teatar u Moskvi, Velika dvorana u Sankt Peterburgu, Kraljevsko kazalište u Haagu, Atena Megaron, Lisabon Gulbenkian i dr.). Njegovi muzikološki radovi objavili su Oxford University Press i Lute Society (UK), a pojavljuje se i na albumima izdavačkih kuća NAXOS, Ricercar, Deutsche Harmonia Mundi, Claves, IBS Classical, navodi se u saopštenju.