Alat za prilagodljivost

  • Veći tekst
  • Font za disleksiju
  • Podebljanje teksta
  • Crno-bijelo
  • Visoki kontrast
  • Kursor
  • Resetuj
  • Pristupačnost

Društvo

14.07.2024
989

STOJANOVIĆ PATRNOGIĆ NAKON PREDSTAVE GRAD SVETLOSTI U KOTORU: SAVREMENI LUTKARSKI IZRAZ KROZ VREMENSKI, ISTORIJSKI I DRUŠTVENI OKVIR (AUDIO)

Tekst: Sanja Čavor
Foto: Radio Kotor

Nesvakidašnja lutkarska predstava “Grad svetlosti” Pozorišta za decu i mlade Kragujevac, koja je premijeru imala 20. maja prošle godine, donijela je radost i djeci Kotora na ovogodišnjem 32. Festivalu pozorišta za djecu.

Direktorka najmlađeg pozorišta te vrste u Srbiji Jelena Stojanović Patrnogić za Radio Kotor kaže da se radi o specifičnoj predstavi koja istražuje nove kreativne mogućnosti u poimanju lutkarskog pozorišta.

“Ovakve predstave aktuelne su naročito u zapadnom dijelu Evrope i rade se za all ages, odnosno, za sve uzraste. Objektno lutkarstvo je podjednako zanimljivo djeci i odraslima, a svako ga percipira na svoj način”, rekla je Stojanović Patrnogić za emisiju “Nedjeljni razgovor”, dodavši da je predstava dio svjetskog projekta u režiji Davida Zuazole, u okviru koje se prikazuje pulsiranje svakodnevice svakog grada ponaosob.

“Putujući u razne države, on kreira predstavu baš o određenom gradu. Imala sam priliku da jednu od njih odgledam u Varšavi, a online i u drugim gradovima. Onda smo odlučili da pozovemo Zuazolu i kod nas. Reditelj je, očekivano, vidio ono što mi, kao i svi ostali građani/ke, u toj svakodnevnoj užurbanoj atmosferi, najčešće ne primjećujemo. Tokom tromjesečnog upoznavanja Kragujevca i njegovih žitelja svih uzrasta koje je intervjuisao na raznim mjestima, od domova starih do obrazovnih ustanova, čuli smo najrazličitije priče. Stari Kragujevčani su nam vrlo emotivno potvrdili da punim srcem vole svoj grad, koliko su svojevremeno u njega ulagali, evocirali su razna sjećanja, a mladi su nam govorili o mogućnostima koje žele da istraže van granica svoje države”, pojasnila je Stojanović Patrnogić.

Nakon istraživačkog procesa slijedi pravljenje maketa zgrada, raznih instalacija koje priprema reditelj, ali i učesnici/e predstave.

“Mladi, ali i stariji, na sceni prepoznaju obrise svog grada. Sve im je to blisko i tada kreću osmijesi. Iz gledališta se sjajno povezuju događaji iz prošlosti sa sadašnjim trenutkom, a tokom sat vremena trajanja predstave budu izmaštana različita kreativna rješenja za bolji život u svom okruženju. Dakle, publika nije u ulozi pukog posmatrača, već aktivno učestvuje tokom izvođenja, što je poseban kvalitet”, rekla je naša sagovornica.

Reditelj Boris Todorović naglašava da mu je naročito  inspirativan jezik ove predstave.

“Kao da im pruža ruku u svijet umjetnosti i poziva ih da promišljaju o pozorištu, a istovremeno i nas odrasle da neke naše učaurene pristupe u tom smislu preispitamo, steknemo nove uvide i potražimo savremene umjetničke izraze”, saopštio je Todorović koji je, kako je više puta istakao tokom intervjua “oduševljen ovim ostvarenjem”, što ga je podstaklo, kaže, da se rado priključi pozorišnom timu i pruži svoj doprinos.   

Pozorište za decu i mlade Kragujevac u Kotoru je treći put zaredom.

“Uvijek nam je ovdje prijatno, a prijem iznad naših očekivanja. Mjesta u salama, ali i na otvorenom prostoru uvijek popunjena i rado ćemo se družiti u godinama koje slijede”, poručili su naši gosti i podsjetili da je Međunarodni lutkarski festival “Zlatna iskra”, 26. po redu, održan od 14. do 18. maja ove godine. U takmičarskom dijelu učestvovalo je 13 predstava ansambala iz devet zemalja: Italije, Španije, Nemačke, Slovenije, Hrvatske, Češke, Poljske, Francuske i Srbije. Osim takmičarskog programa, Pozorište za decu i mlade organizovalo je i više od 40 pratećih događaja.


Cijeli razgovor možete poslušati na linku Nedjeljni razgovor.
 

Podijeli na: